piątek, 26 grudnia 2014

Chleb

Nie jem zbyt dużo chleba, a jak już jem, to chcę, aby był jak najlepszy. Dzięki automatowi do wypieku chleba, mogę mieć mój ulubiony.
- około 380 ml. ciepłej nie przegotowanej wody
- dwie i pół łyżki oliwy z oliwek extra virgin
- 2 płaskie  łyżeczki najlepiej brązowego cukru
- 1 płaska łyżeczka soli morskiej
- około 400 gr. maki pszennej
- paczka suszonych drożdży
- około 150 gr. różnych otrębów: orkiszowych, pszennych, żytnich
Składniki te w powyższej kolejności umieszczam w formie do chleba, następnie formę w maszynie do chleba  i  włączam program kruche.  Program ten wykorzystywany jest do wypieku chleba opartego przede wszystkim na maśle, ale ja masło zastępuję oliwą i dzięki temu chleb wychodzi bardziej sprężysty.
Jak w trakcie pieczenia urządzenie daje mi sygnał o możliwości uzupełnienia wyrabianej masy o dodatki, a ja akurat mam  pestki słonecznika lub dyni, to je dodaję.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz